بام ایران

خبری فرهنگی آموزشی ورزشی

بام ایران

خبری فرهنگی آموزشی ورزشی

۱۸ سال زندگی در قرارگاه اشرف(قسمت نهم)

خب، اگر موافق باشید کم کم وارد بحث عملیات «مرصاد» و یا به قول سازمان، «فروغ جاویدان» بشویم.

بعد از قبول قطعنامه از سوی ایران بود که سریعا مسعود جلسه‌ای گذاشت و گفت باید تا یک هفته دیگر به ایران حمله کنیم چرا که قبول قطعنامه از سوی جمهوری اسلامی نشان دهنده ضعف نیروهای ایرانی در جبهه‌های جنگ است و گفت ما مقصر بودیم که ایران قطعنامه را قبول کرد. چون وقتی ما در عملیات چلچراغ مهران را تصرف کردیم، شعار «امروز مهران، فردا تهران» سر دادیم و رژیم ایران ترسید که ما بتوانیم وارد تهران شویم و بهمین خاطر سریعا آتش بس را پذیرفت. بعد از این صحبت‌ها بود که سازماندهی جدید شروع شده و تیپ‌ها و لشکر‌های جدید تشکیل شدند.
بعدها مسعود عنوان کرد که در یک طرح هماهنگ با ارتش عراق قرار شد آنها از جنوب به ایران حمله کنند تا ما بتوانیم براحتی از سمت غرب پیشروی کنیم.

شما شب قبل از شروع عملیات در جلسه معروف به توجیه فروغ یا خداحافظی حضور داشتید؟

بله، همه نیروها بودند. مسعود در آن جلسه سخنرانی مفصلی کرد و گفت همین فردا باید حرکت کنیم و حتی به مهدی ابریشیم‌چی هم که فرمانده محور تهران بود گفت: وقتی به تهران رسیدید اتاق کار سابق من در خیابان علوی را آماده کنید تا من بیایم و در آن مستقر شوم بعد خطاب به نیروها گفت بعد از ورود به تهران تا 48 ساعت هر کاری خواستید بکنید و هر کسی را که خواستید بکشید تا اینکه من فرمان عفو عمومی بدهم!

 نیروها چقدر به موفقیت در این عملیات امیدوار بودند؟

ما فکر می‌کردیم که واقعا این طرح، عملی است. مسعود می‌گفت نیروهای ایران دیگر انگیزه جنگیدن ندارند و مردم هم خسته شده‌اند و منتظر جرقه‌ای هستند تا شورش کنند و وقتی گفتیم در بعضی یگان‌ها کمبود نیرو داریم مسعود می‌گفت نگران نباشید در اولین شهر که وارد شویم مردم به ما می‌پیوندند و کمبودها جبران می‌شود.
از طرفی هم برای نیروهایی که با انگیزه جنگیدن به سازمان پیوسته بودند، این عملیات آخرین فرصت بود یا می‌کشتیم و پیروز می‌شدیم یا کشته می‌شدیم.

 ولی همان موقع نیروهای ایران تواسته بودند ارتش عراق را در جنوب ایران عقب بزنند این برای شما جای سوال نبود که چطور کشوری که ضعیف شده می‌تواند چنین کاری کند؟

شما باید به این نکته توجه کنید که ذهن ما (نیروها) یک ذهن تاکتیکی نبود و این مسائل را نمی‌دانستیم. مثال ما، مثال اسکی‌بازی بود که روی برف احساسات لیز می‌‌خورد. ما قدرت تحلیل نداشتیم و حتی نمی‌توانستیم روی نقشه کار کنیم. فرماندهان به ما می‌گفتند همین مسیر مستقیم را که برویم، بدون مقاومت به کرمانشاه می‌‌رسیم و از آنجا هم همدان، ساوه، آوج و بعد تهران. ما هم قبول کردیم. الان که نگاه می‌کنیم می‌توانیم بفهمیم این نوع عملیات از اول شکست خورده بود. استفاده از زره پوش‌های لاستیک‌دار و حرکت در یک خط، آن هم روی جاده آسفالت، امکان موفقیت نداشت ولی آن موقع کسی از نیروها این چیزها را نمی‌دانست.
در واقع آن شب، شب اتمام حجت مسعود با بچه‌ها بود و طوری صحبت کرد که همه نیروها می‌گفتند همین امشب حمله را شروع کنیم.
حتی برخی افراد در شبانه روز 2 ساعت می‌خوابیدند و فقط کار می‌کردند بهمین خاطر خیلی از نیروها در حمله فروغ از فرط خستگی در میدان نبرد خوابشان برد!

 برای انجام عملیات آموزش خاصی هم دیدید؟

آموزش‌های مختصری بود آنهم برای کسانی که 2، 3 روز قبل از اروپا برای شرکت در عملیات آمده بودند و آن هم فقط آموزش تیر اندازی با کلاش و کلت. کسانی که حین عملیات می‌رسیدند همین مختصر آموزش را هم نمی‌دیدند فقط سلاحشان را می‌گرفتند و به میدان جنگ فرستاده می شدند. سازمان به دروغ به آنها می‌گفت الان در کرمانشاه هستیم شما هم به آنجا بروید. افرادی بودند که در اروپا بچه خود را تحویل همسایه داده بودند تا به عملیات برسند. کسانی که حتی دست چپ و راست خود را نمی‌دانستند، چه برسد به استفاده از سلاح.

ادامه دارد...

خروج بازیگزان زن از ایران و پیوستن به هالیوود اینبار میترا حجار

میترا حجار هم به هالیود رفت
پس از فیلم «پیکره دورغ‌ها» و جنجال‌های پس از آن حضور حجار در فیلمی هالیوودی جالب توجه به نظر می‌رسد. میترا حجار در این فیلم به عنوان یکی از شخصیت‌های مکمل در آن ایفای نقش کرده است.

به گزارش فردا، «میترا حجار» با بازی در فیلمی هالیوودی ساخته «گابریل اسکات» با عنوان «Stellina Blue» به سینمای آمریکا پیوست.

بنابراین گزارش میترا حجار در این فیلم به عنوان یکی از شخصیت‌های مکمل در آن ایفای نقش کرده است.

«Stellina Blue» داستان زندگی یک زن و شانس مجدد وی برای تغییر زندگی است.

میترا حجار در این فیلم نقش میترای ایرانی را بازی می کند. در این اثر که شخصیت‌های ایرانی نیز در آن حضور دارند بازیگرانی چون «کریستیانو مائورو»ٰ، «کریس کرامر» و «نوید نگهبان» نقش‌های اصلی را عهده‌دار هستند.

اسکات پیش از این، فیلم «فرار» را در سال 2006 کارگردانی کرده بود.

پس از فیلم «پیکره دورغ‌ها» و جنجال‌های پس از آن، حضور حجار در فیلمی هالیوودی جالب توجه به نظر می‌رسد.

به نظر می رسد با گسترش موج خروج بازیگران سینمای ایران از کشور، مسئولان فرهنگی باید تدبیری در خصوص این مسئله فرهنگی بیاندیشند.

به کامپیوتر ‌خیره نشوید

به کامپیوتر ‌خیره نشوید
بهتر است افراد درهنگام کار با مانتیور به صورت ارادى بیشتر پلک زده تا جریان اشک به صورت طبیعى بر روى چشم وجود داشته باشد

ایسنا: افرادى که ساعات متمادى در معرض مانیتور کامپیوتر هستند به دلیل توجه و تمرکز روى مانیتور، کمتر پلک مى‌زنند که این مسئله موجب کاهش جریان اشک چشم مى‌شود.‌ ‌

دکتر سهیلا فاضل نیا جراح و متخصص چشم گفت: پلک زدن کمتر در زمان قرار گیرى در مقابل کامپیوتر موجب کاهش رفلکس‌هاى پلکی، کاهش جریان اشک چشم بر روى ملتحمه و قرینه شده و در نتیجه قرمزی، تحریک پذیرى و خستگى چشم را موجب مى‌شود.‌

وى توصیه کرد: بهتر است افراد درهنگام کار با مانتیور به صورت ارادى بیشتر پلک زده تا جریان اشک به صورت طبیعى بر روى چشم وجود داشته باشد و در صورت شدت علائم از قطره هاى استاندارد اشک چشم استفاده نمایند.‌‌ ‌

وى در خصوص شفاف شدن چشم گفت: در این زمینه مصرف قطره‌هاى چشمى توصیه نمى‌شود. زیرا مصرف برخى از قطره‌هاى حاوى کورتون بدون تجویز پزشک خطرناک است. همچنین مصرف سایر قطره‌ها نیز به علت داشتن مواد نگه دارنده در درازمدت توصیه نمى‌شود.‌‌ ‌

زمان واگذاری سیم کارت های 150 هزار تومانی

زمان واگذاری سیم کارت های 150 هزار تومانی

سیم کارت های دائمی 150 هزار تومانی تا دوهفته دیگر واگذار می شود.

به گزارش شبکه خبر؛ معاون امور مشترکان شرکت ارتباطات سیار گفت : با راه اندازی سامانه مکانیزه تلفن همراه واگذاری سیم کارت هایی با پیش شماره 0910 با قیمت 150 هزارتومان به روز خواهد شد.

عطوفی همچنین از فعال شدن شبکه GPRS (جی پی آراس) با ارسال اطلاعات بر روی تلفن همراه خبر داد و گفت: هم اکنون ظرفیت های لازم برای استفاده 2 میلیون مشترک سیم کارت دائمی فراهم شده است.

وی افزود: با استفاده از این شبکه خدمات غیرحضوری تلفن همراه به یک پست سیار تبدیل و همه خدمات پستی از طریق تلفن همراه امکان پذیرمی شود.

معرفی گوشی نوکیا N96

معرفی گوشی نوکیا N96

نوکیاN96 رسماً از هفته اول اکتبر (هفته سوم مهر ماه) با گارانتی نوکیا قابل خریداری در ایران است.

بیژن خیابانی مدیر کل شر کت نوکیا ایران در همایش رسانه ای چشمگیری که به مناسبت معرفی نوکیا N96 برگزار شده بود می گوید: "این گوشی در حال حاضر پیشرفته ترین کامپیوتر چند رسانه ای نوکیاست. نوکیا N96 تلفیقی ماهرانه از قابلیت های پیشرفته از قبیل دوربین عکاسی و فیلمبرداری، پخش صوت، مکان یاب گویا و اتصال به اینترنت با طراحی منحصر بفرد کشوئی دو طرفه، آمیزه ایست از یک گوشی تلفن همراه و یک کامپیوتر چند رسانه ای که تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباطات را به راحتی میسر می سازد."

با تکنولوژی پشتیبانی از برنامه های زنده تلویزیونی (سیستم DVB-H) چنانکه منطقه شما از این خدمات بهره مند باشد، نوکیا N96 تماشای تعدادی از کانال های تلویزیونی را ممکن می سازد. شما حتی میتوانید برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را ضبط کرده و در زمان دلخواه تماشا کنید.

شما قادرید لحظات هیجان آور فیلم را در نمایشگر 8/2 اینچی مجهز به بلندگوهای استریو 3 بعدی به خوبی احساس کنید. هر کجا که هستید در آرامش کامل تکیه دهید و با استفاده از سیستم هندز فری بدون نگهداشتن گوشی توسط طراحی هوشمندانه “Kickstand” از لحظات فیلم لذت ببرید.

گوشی نوکیا N96 قادر است تا 40 ساعت برنامه ویدئویی را در خود ذخیره کند، شما می توانید فیلم های مورد علاقه را از طریق کامپیوتر شخصی و یا از طریق مرکز برنامه های ویدیوئی نوکیا در اینترنت با استفاده از رابط پر سرعت (0/2USB ) با WALAN و پشتیبانی HSDPA ضبط نمایید. این گوشی با نرم افزار کاربردی جامع خود به شما این امکان را میدهد تا به طیف وسیعی از انواع فیلم های متنوع و آخرین اخبار جهان دسترسی داشته باشید.

گوشی نوکیا N96 فرمت های مختلف ویدئویی از قبیل (MPEG-4)، ویندوز مدیا پلیر و برنامه فلاش را نیز پشتیبانی میکند.

دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به عدسی کارل زایس و فلاش دوبلLED ، قادر است ویدئو کلیپ های با کیفیت DVD را با سرعت 30 فریم در ثانیه وهم چنین عکس های با کیفیت بالا بگیرد.

شما می توانید موقعیت جغرافیایی عکس های خود را با استفاده از سیستم GPS علامت گذاری کرده و مستقیماً بر روی شبکه اینترنت بارگذاری نمایید. گوشی نوکیا مدل N96 از سیستم پیشرفته مکان یابی برخوردار است و شما به راحتی از نقشه نوکیا با تمام جزئیات مکانهای شهری استفاده کرده و قادر به دیدن نقشه های ماهواره ای نیز هستید.

علاوه بر آن می توانید از راهنمای گویای مکان یابی شهری در حال رانندگی و یا پیاده روی استفاده و مکان های دیدنی را کشف کنید. شما حتی میتوانید دیگران را در جزئیات سفرهای شخصی خود و مکان های مورد دلخواه سهیم نمایید.

این گوشی با حافظه داخلی 16 گیگابایتی که با استفاده از کارتSD قابلیت افزایش حافظه را تا 32 گیگا بایت دارد، دنیائی از موسیقی دلچسب را برای شما به ارمغان می آورد.

آهنگ های دلخواه خود را با استفاده از رابطUSB از کامپیوتر بر روی گوشی ذخیره سازی کنید و یا با وصل شدن به اینترنت از موسیقی ایستگاه های فراوان رادیوئی لذت ببرید.

اگر میخواهید گوشی شما استثنائی باشد به سایت برنامه های ذخیره سازی نوکیا در اینترنت مراجعه کرده و انواع سرگرمی های متنوع را اختصاصاً برای خود ذخیره سازی نمائید.

درباره گوشی های سری N نوکیا

گوشی های سری N نوکیا طیف وسیعی از کامپیوترهای چند رسانه ای هستند که آخرین تکنولوژی موبایل را همراه با طراحی مد روز و کارکرد آسان به کاربرانشان ارائه میدهند. دارندگان این گوشی ها میتوانند در هر کجا ودر هر زمان از انواع سرگرمی ها لذت برده، به اطلاعات دسترسی داشته وعکس های زیبا و کلیپ های ویدیوئی را ذخیره و با دیگران به اشتراک بگذارند.

www.nseries.com

درباره نوکیا

نوکیا پیشتاز در صنعت موبایل در بین کشورهای جهان است، که توانسته است امکانات اینترنت و ارتباطات را وارد دنیای موبایل بنماید. نوکیا تولید کننده طیف وسیعی از گوشی های همراه است که برای کاربرانش موسیقی، سرگرمی، بازیهای رایانه ای، امکانات مکان یابی، عکاسی، تلویزیون و تجارت در حرکت را به ارمغان آورده است. علاوه بر آن نوکیا ارائه دهنده محصولات ارتباطی وخدمات مربوطه به شبکه ها نیز است.

درباره S60

نرم افزار S60 از هوشمند ترین نرم افزارهای دنیا برای موبایل است، و اکثر تولید کنندگان برتر موبایل مجوز استفاده از این نرم افزار راصادر نموده اند. بیش از 150 میلیون گوشی مجهز به S60 تا ژانویه سال 2008 تولید و به بازار مصرف ارسال گردیده است. قابلیت انعطاف پذیری این نرم افزار باعث شده است که با بیشتر سخت افزارها و نرم افزارهای موجود سازگاری داشته باشد و بهترین دلیل آن تعداد انبوه گوشی هایی است که از S60 بهره می برند. این نرم افزار فرصت های زیادی را برای اپراتورهای موبایل فراهم آورده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد S60 وانجمن وابسته به آن به سایت زیر رجوع فرمائید. www.s60.com