بام ایران

خبری فرهنگی آموزشی ورزشی

بام ایران

خبری فرهنگی آموزشی ورزشی

چند توصیه ساده برای دور کردن استرس از زندگی

چند توصیه ساده برای دور کردن استرس از زندگی
- به دیگران اجازه ندهید از شما انتظارات، توقعات و تقاضاهای بیجا داشته باشند،‌ نه بگوئید و از اینکه روی پای خودتان بایستید،‌نترسید.
متخصصان کلینیک کلیولند در تازه‌ترین گزارش خود چندین توصیه برای خلاص شدن از شر استرس ارائه کرده‌اند.
   
این پژوهشگران می‌گویند؛ برخی از استرس‌ها اجتناب ناپذیر هستند اما شما می‌توانید با انجام دادن چند راه کار ساده آنها را از زندگی خود دور کنید. اگر استرس به زندگی‌تان چیره شود می‌تواند سلامت جسم و روانتان را تهدید کند.

بر اساس گزارش هلت نیوز این متخصصان توصیه می‌کنند:

- رژیم غذایی سالم داشته باشید، زیاد ورزش کنید، ‌سیگار نکشید و الکل هم مصرف نکنید.

- به دیگران اجازه ندهید از شما انتظارات، توقعات و تقاضاهای بیجا داشته باشند،‌ نه بگوئید و از اینکه روی پای خودتان بایستید،‌نترسید.

- هر روز زمانی را به استراحت اختصاص دهید.

- اهداف و انتظارات واقع بینانه از خود داشته باشید اما بدانید که نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنید.

- دقت کنید چه چیزی باعث بروز استرس در زندگی تان می‌شود. اگر می‌توانید آن را از زندگی خود حذف کنید و یاد بگیرید که چطور منابع دیگر استرس را مدیریت و کنترل کنید.

- همواره کارهای خوب و موفقیت آمیز خود را به خودتان یادآوری کنید.
منبع:ایسنا

معرفی نرم افزارهای متن باز:مرتبط با اینترنت

نرم افزار HTTrack

یک کاربرد مرورگر آفلاین مجانی با  کاربردی آسان است.

به شما این امکان را می دهد که سایتی در اینترنت را در یک دایرکتوری محلی دانلود نمایید، تمامی دایرکتوری ها را به صورت بازگشتی بسازید ، HTML ،عکس و فایل های دیگر را از سرور بگیرید و در کامپیوتر خود ذخیره نمایید.HTTrack ساختار لینک وابسته به سایت اصلی را مرتب می نماید. به آسانی صفحه ای از وب سایت آفلاین  در مرورگر شما را باز می کند و می توان سایتی را که در زمان آنلاین بودن خود مشاهده نموده اید،لینک به لینک مرور نمود.

همچنین  HTTrack می تواند سایت آفلاین موجود را به روز نماید و دانلود هایی را که دچار وقفه شده اند را ادامه دهد.

HTTrackکاملا قابل تنظیم می باشد و  دارای سیستم help یکپارچه می باشد.

سایت رسمی: http://httrack.com

مسعود مرادی داوری را رها کرد

مسعود مرادی داوری را رها کرد
وی افزود: در این مدت من و خانواده‌ام بسیار تهدید شدیم. از تهدیدات تلفنی گرفته تا برخوردهای فیزیکی در خیابان. البته بیشتر مردم به داوران لطف دارند اما، برخی نیز هستند که تحت تاثیر القائات قرار گرفته و واکنش نشان می‌دهند.
مسعود مرادی گفت: از جام جهانی انصراف دادم تا نشان دهم برای حضور در این رویداد مهم هر برخوردی را نمی‌پذیرم.

مسعود مرادی پس از اعلام انصراف از کاندیداتوری رقابت‌های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پیش از سفر به کویت نیز اعلام کرده بودم که از جام جهانی انصراف خواهم داد. اما، شاید در آن زمان عده‌ای حرف من را شوخی گرفته بودند. در هر صورت با ارسال نمابری از کاندیداتوری حضور در جام جهانی انصراف دادم و با آنکه حضور در این رقابت‌ها بزرگترین آرزوی هر فردی است، اما من حاضر نشدم هر مساله‌ای را برای این کار تحمل کنم.

وی افزود: امشب عازم سوئیس می‌شوم تا به صورت کتبی نیز این موضوع را اعلام کنم.

مرادی با اشاره به اعتراض‌ها و رفتارهای که پس از دیدار پرسپولیس و مس کرمان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم سازمان تربیت بدنی به عنوان متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس علاوه بر موضوعات ورزشی باید مسایل فرهنگی این دو باشگاه را نیز پیگیری کند. مصطفوی به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در یک رسانه‌ی عمومی من را به عنوان یک داور مستحق توهین و فحاشی دانسته است. من به کار خود اعتقاد دارم و هنوز می‌گویم که در بازی پرسپولیس و مس اشتباه نکرده‌ام. اما، حتی اگر داوری اشتباه نیز انجام دهد، باید با سخنان نسجیده و بازی با احساسات مردم زندگی و وضعیت کاری او را به خطر انداخت؟ سوال من از "علی‌آبادی" این است که بر روی صحبت‌های مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نظارت کرده است یا نه؟

وی افزود: در این مدت من و خانواده‌ام بسیار تهدید شدیم. از تهدیدات تلفنی گرفته تا برخوردهای فیزیکی در خیابان. البته بیشتر مردم به داوران لطف دارند اما، برخی نیز هستند که تحت تاثیر القائات قرار گرفته و واکنش نشان می‌دهند.

مرادی افزود: تهدیدات بسیاری وجود داشت اما، من داور ضعیفی نیستم که بخواهم به خاطر این تهدیدات کناره‌گیری کنم. کار نیمه تمامی داشتم و آن حضور در جام جهانی بود. اما، اکنون که می‌بینم عده‌ای برای رسیدن به اهداف خودحاضر به دست زدن به هر کاری هستند، من از حضور در جام جهانی انصراف می‌دهم تا نشان دهم چنین شخصیتی ندارم. ای کاش برای قضاوت در جام جهانی کاندیدا نمی‌شدم. چرا که از همان زمان عده‌ای انتقادات خود را شروع کردند و با تفسیر به رای شخصیت یک داور را زیر سوال بردند.

وی افزود: جام جهانی از لیگ برتر ایران بسیار مهمتر است و اکنون که از رقابت‌های جام جهانی کناره‌گیری کرده‌ام، طبیعی است که در لیگ برتر ایران نیز قضاوت نخواهم کرد.

مرادی خاطرنشان کرد: با این حال مسعود مرادی باید به وظیفه‌اش در مقابل جامعه‌ی بین‌المللی داوری عمل می‌کرد و همین طور وظیفه‌ای که نسبت به کشورش داشت. به همین دلیل بود که به کویت رفتم و آخرین قضاوت خود را به عنوان یک داور ایرانی در بازی القادسیه کویت و اوراواردز ژاپن انجام داده‌ام که خوشبختانه در پایان بازی مسوولان دو تیم و ناظر لبنانی بازی نیز راضی بودند. در این بازی برای القادسیه یک پنالتی گرفتم و یک بازیکن اوراوا را اخراج کردم. با این حال نه از توهین و فحاشی خبری بود و نه از اعتراض. در هر صورت من وظیفه‌ام را انجام دادم و سعی کردم در آخرین قضاوتم چهره‌ی مثبتی از یک داور ایرانی نشان دهم. همان طور که در بازی‌های المپیک 2008 نیز همین کار را انجام دادم.

مسعود مرادی تصریح کرد: همانند جام جهانی 2006 آلمان به محض آنکه کاندیداتوری خود را برای حضور در جام جهانی اعلام کردم، انتقادات کارشناسان و پیشکسوتان اوج گرفت و در این دوره هم شروع به تخریب من کردند، البته من می‌توانم هر فشاری را تحمل کنم اما، حاضر نیستم برای حضور در جام جهانی خانواده‌ام زیر فشار روحی و روانی قرار گرفته و امنیت آنها به خطر بیفتد. جام جهانی تا این اندازه ارزش ندارد. من وظیفه‌ام را در قبال نظام و ورزش انجام داده‌ام. اما، دلم از این همه جفاکاری و ناملایمات شکست.

وی افزود: از هیچ کس گله‌ای ندارم، همه را می‌بخشم و به خدا واگذار می‌کنم. اما، اطمینان دارم اگر حتی من در رقابت‌های المپیک که بسیار مهمتر از لیگ برتر ایران است یک پنالتی اشتباه می‌گرفتم، تا این اندازه بازخواست نمی‌شدم.

مرادی درباره‌ی اشتباهات داوری در لیگ هشتم نیز به ایسنا گفت: می‌پذیرم که اشتباهاتی وجود داشته است. اما، حاضرم رقابت‌های هفته‌های نخست لیگ هشتم را با فصل گذشته مقایسه کنم. شاید در فصل گذشته اشتباهات بیشتر هم بوده است. اما، امسال این اشتباهات بسیار بزرگنمایی شد. وجود چنین اشتباهاتی در فوتبال طبیعی است اما، یک روند هماهنگ شده از ابتدای لیگ هشتم آغاز شد و به خصوص در مورد من در آستانه‌ی المپیک این فشارها افزایش پیدا کرد. در هر صورت خوشحالم که به کویت رفتم و با سربلندی به کشورم بازگشتم. اما، یک عده تنگ نظر از همان اول قصد تضعیف روحیه‌ی من را داشتند، با این حال مرادی داوری است که هیچ ادعایی ندارد و به همین دلیل هر سخنی را نمی‌پذیرد.

وی درباره‌ی عملکرد کمیته‌ی داوران نیز گفت: مسعود عنایت از مدرسین کنفدراسیون فوتبال آسیاست و در آخرین کلاس مدرسین در اسپانیا حضور داشته است. اما، گویا صحبت‌های او یا جلال مرادی و حسین عسگری از داوران بین‌المللی کشورمان به دلیل آنکه تنها از من حمایت کرده و هم نظر با من بوده‌اند، ارزشی ندارد. بلکه رسانه‌ها تنها به مخالفان من توجه می‌کنند. چگونه است که یک کارشناس به داوری که در رقابت‌های المپیک حضور داشته، در لیگ قهرمانان آسیا داوری می‌کند و کاندیدای حضور در جام جهانی است، می‌گوید ژن داوری ندارد. این خنده‌دارترین حرفی بود که من در این مدت شنیدم.

مرادی ادامه داد: بسیاری از مربیان و مدیران عامل اشتباهات داوری را پذیرفته و منطقی برخورد کردند. اما، کاری که مصطفوی انجام داد بسیار نادرست بود. من در کویت بودم و خانواده‌ام در ایران در پای تلویزیون الفاظی را راجع به من شنیدند که با من تماس گرفتند و از من خواستند قضاوت نکنم.

مرادی در پایان به ایسنا گفت: من داوری هستم که با شرافت و صداقت قضاوت می‌کنم، تابع قوانین بوده و حاضر نیستم حتی در مقابل هفتاد هزار تماشاگر حق تیمی را ضایع کنم. در هر صورت برای داوران جوان کشورمان، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین تیم ملی ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم از "کامرانی‌فر" کمک داور خوب ایرانی حمایت کنیم تا او به جام جهانی 2010 برود.

لیالی قدر ٬ بهتر از هزار شب

اعمال شبهای قدر 

 

شب قدر،  شبی است که در تمام سال هیچ شبی به فضیلت آن نمی رسد و عمل در آن بهتراز عمل در هزار ماه است. دراین شب برنامه های یک سال هر کس مقدر می گردد . درشب قدر ملائکه و روح که اعظم ملائکه است به اذن پروردگار، خدمت امام زمان علیه السلام مشرف می شوند و مقدرات هر کس را به امام عرضه می دارند.

اعمال شب قدر به دو گونه اعمال مشترک و اعمال مخصوص تقسیم می شود.

 

اعمال مشترک شبهای قدر

1- مقارن غروب آفتاب شب قدر غسل شود.

2- دورکعت نماز اقامه شود، در هر رکعت بعد از حمد ، هفت مرتبه سوره توحید خوانده شود. بعد از نماز هفتاد بارذکر " استغفرالله و اتوب الیه"  گفته شود .

3- قرآن به سرگرفتن و به خدا را به چهارده مصوم سوگند دادن .

4- زیارت امام حسین علیه السلام .

5- احیای این شبها .

6- اقامه صد رکعت نماز به صورت دورکعتی وافضل آن است که درهر رکعت بعد از حمد ، ده مرتبه سوره توحید خوانده شود.

7- دعایی از امام زین العابدین علیه السلام که درمفاتیح الجنان آمده است . اللهم انی امسیت لک عبداً...

8- قرائت دعای جوشن کبیر.

9- طلب آمرزش از خدای متعال . و در خواست از خدا جهت نیازهای دنیا و آخرت .

10- ذکر گفتن و صلوات بر محمد وآل محمد علیهم السلام.

 

اعمال مخصوص شب نوزدهم

1- صد بار ذکر " استغفرالله ربی واتوب الیه ".

2- صد بار ذکر " اللهم العن قتلة امیرالمومنین"

3- دعای اللهم اجعل فیما تقضی و تقدر من الامر المحتوم ...

 

اعمال مخصوص شب بیست و یکم

1- دعای اللهم صل علی محمد وال محمد و اقسم لی حلما یسد عنی باب الجهل ... .

2- لعن بر قاتل امیرالمومنین .

3- زیارت حضرت علی علیه السلام .

 

اعمال مخصوص شب بیست و سوم

1- تلاوت سوره های عنکوبت و روم که امام صادق علیه السلام فرمود: که تلاوت کنند که این دو سوره دراین شب از اهل بهشت است .

2- قرائت سوره های ... .

3- هزار مرتبه سوره قدر .

4- خواندن و تکرار دعای اللهم کن لولیک حجة ابن الحسن ... .

5- دعای اللهم امددلی فی عمری واوسع لی فی رزقی ... .

6- تلاوت قرآن کریم به هر مقدار که توانستی .

7- دعاوی " یا باطنا  فی ظهوره و یا ظاهراً فی بطونه... . 

Play

خلج

Download

Play

خلج

Download

Play

 خلج

بهترین دانشگاه‌های جهان (تصویری)

بهترین دانشگاه‌های جهان (تصویری)
دانشگاه شانگهای چین به رسم هر سال فهرست رده بندی سالیانه بهترین دانشگاه های جهان را منتشر کرد. مانند هر سال دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست آمریکا با فاصله زیادی از سایر دانشگاه ها در صدر این رده بندی است.


دانشگاه هاروارد در ایالت ماساچوست در سال 1636 میلادی تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه ایالات متحده محسوب می شود. در طول تاریخ آن 9 رئیس جمهور آمریکا فارغ التحصیل هاروارد بوده و 40 برنده جوایز مختلف نوبل به این دانشگاه تعلق داشته اند.

دانشگاه استنفورد در سیلیکن ولی ایالت کالیفرنیا مانند سال کذشته در مکان دوم بهترین دانشگاه های جهان قرار دارد. دانشگاه استنفورد در اواخر قرن نوزدهم میلادی تاسیس شد. این دانشگاه از زمان تاسیس یک قطب اصلی تحقیقات محسوب می شود.

دانشگاه برکلی کالیفرنیا سومین دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه در سال 1868 میلادی تاسیس شد. دانشگاه برکلی دارای 35 هزار دانشجو است.



دانشگاه کمبریج بریتانیا چهارمین دانشگاه برتر جهان محسوب می شود. این دانشگاه در قرن سیزدهم میلادی تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا است.




ماساچوستز انستیتوت آف تکنولوژی یا MIT در نزدیکی شهر بوستن واقع شده و در سال 1861 تاسیس شد. این دانشگاه پنجمین دانشگاه برتر جهان است.




کالیفرنیا اینستیتوت آف تکنولوژی یا کال تک ششمین دانشگاه برتر جهان در نزدیکی شهر لس آنجلس قرار دارد. این دانشگاه در اواخر قرن نوزدهم میلادی تاسیس شده است.




دانشگاه کلمبیا هفتمین دانشگاه برتر جهان در شهر نیویورک واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1754 میلادی تاسیس شد ابتدا کینگز کالج نام داشت و پنجمین دانشگاه قدیمی ایالات متحده محسوب می شود.




تصویر ترکیبی از ساختمان های قدیمی و جدید دانشگاه پرینستون هشتمین دانشگاه برتر جهان. این دانشگاه در سال 1746 در شهر پرینستون در ایالت نیو جرسی تاسیس شد. جان اف کندی ، رئیس جمهور فقید آمریکا از مشهورترین دانشجویان آن و آلبرت انشتین ، مشهورترین استاد این دانشگاه محسوب می شوند.




دانشگاه شیکاگو در منطقه هاید پارک شهر شیکاگو در سال 1890 توسط جان دی راکفلر تاسیس شد. این دانشگاه نهمین دانشگاه برتر جهان است.




دانشگاه آکسفورد بریتانیا دهمین دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه در اواخر قرن یازدهم میلادی تاسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه بریتانیا است.