بام ایران

خبری فرهنگی آموزشی ورزشی

بام ایران

خبری فرهنگی آموزشی ورزشی

چطوری بریم سربندان

چرا سربندان فاقد تاکسی است

   متاسفانه با وجود این همه ابزار مدیریت و اعمال فشار برای  کنترل تاکسی ها هنوز مسافران بخش مرکزی که قسمت اعظم آن اهالی ساکن در سربندان   تشکیل می دهند دچار مشکل  هستند و بعضا تا یک ساعت وقت خود را زیر آفتاب منتظر تاکسی می مانند و نهایتا مجبورمی شوند با ماشین شخصی یا گذری به قیمت چند برابر قیمت تاکسی به مقصد برسند   اهالی این روستا از مسئولین محترم عاجزانه در خواست مساعدت دارند خواهشمندیم این موضوع را پیگیری نمایند.

نور افشانی لیزری تهران در نیمه شعبان

نورافشانی لیزری پایتخت در نیمه شعبان
در این جنگ های شادی از امشب به مدت 4شب ، برنامه های شاد و متنوعی برای شهروندان تهرانی تدارک دیده شده است.

واحد مرکزی خبر: همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان میلاد حضرت بقیه الله (عج) برج ازادی و میلاد پایتخت نورافشانی لیزری می شود.

محمد مشاری مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران افزود:‌ نورافشانی لیزری شنبه و یکشنبه ساعت 21 تا 22 بر فراز برج میلاد و ازادی اجرا می شود.

وی گفت: همچنین به همین مناسبت، مراسم ویژه نورپردازی میلاد در 12منطقه شهر تهران نیز به مدت دو شب برپا می شود.

مدیرکل فرهنگی شهر تهران در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های شهرداری تهران در نیمه شعبان، برپایی جنگ شادی در 122 پارک بزرگ شهر تهران را از جمله این برنامه برشمرد و افزود: دراین جنگ های شادی از امشب به مدت 4شب ، برنامه های شاد و متنوعی برای شهروندان تهرانی تدارک دیده شده است.

مشاری همچنین برپایی ویژه برنامه های سامانه های نشاط در پارکها و توزیع بسته های فرهنگی در مساجد شهر تهران را از دیگر برنامه های شهرداری تهران در میلاد منجی عالم بشریت بیان کرد.
 

تولید سیم کارت نسل جدید ایران

تولید سیم کارت نسل جدید در ایران
می‌توان از این سیم کارت با توجه به محیط نرم افزاری که برای آن استفاده می‌شود به صورت چند منظوره استفاده کرد و به دلیل ارتباط خاصی که بین الگوریتم‌های رمز آن برقرار شده سرعت عملیات این سیم کارتها فوق‌العاده بالا رفته است.

محققان پژوهشکده میکروالکترونیک ایران موفق به تولید سیم کارت‌های نسل جدید تلفن‌های همراه در قالب یک کارت هوشمند با قابلیت‌های متنوع شدند که به زودی برای استفاده کاربران ایرانی عرضه خواهند شد.

دکتر مجتبی عطاردی، رییس پژوهشکده میکروالکترونیک و مجری طرح با اعلام این مطلب در گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: این سیم کارت که بیش از هشت سال زمان صرف تحقیق و تولید آن شده در واقع یک کارت هوشمند است که کاربری به عنوان سیم کارت یکی از موارد استفاده آن است. کار بر روی این محصول چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری از ابتدا تا پایان تنها به دست توانای پژوهشگران ایرانی انجام شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف درباره ویژگی‌های این سیم کارت، گفت: که این سیم کارت ورژن چهارم سیم کارت‌های تلفن همراه است و در آن تکنولوژیهای جدیدی مثل تکنولوژی نیمه هادی‌های جدید به کار رفته و بسیاری از مشخصات فنی تلفن‌های همراه نسل جدید را هم پشتیبانی می‌کند.

وی تصریح کرد: می‌توان از این سیم کارت با توجه به محیط نرم افزاری که برای آن استفاده می‌شود به صورت چند منظوره استفاده کرد و به دلیل ارتباط خاصی که بین الگوریتم‌های رمز آن برقرار شده سرعت عملیات این سیم کارتها فوق‌العاده بالا رفته است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در پایان درباره تفاوت این سیم کارت با نسل‌های قبلی آن ، گفت: سیم کارتهای نسل قبل با نسل دوم تلفنهای همراه سازگار بود، ولی نسل جدید آن با نسلهای دو و نیم و سه سازگار است و علاوه بر آن که حافظه بیشتری در آن هست، رمزنگاری‌های خاصی دارد که در نسل قبلی وجود نداشت و همین طور پلت فرم سیستم عامل آن به گونه‌ای است که به صورت چند منظوره قابل استفاده است در حالی که در نسل قبلی سیم کارتهای تلفن همراه این قابلیت وجود نداشت.
 

مهدی جان دوست دارم

السلام علیک یا ابا صالح المهدی

جهان در انتظار توست

 مهدی کیست ؟

از جابر بن عبدالله انصاری که گفته است از رسول خدا پرسیدم که من خدا ورسول او را می دانم ومی شناسم ام اولوالامر را نمی دانم . آن حضرت فرمود : ای جابر  ایشان خلفای من وامامان مسلمان بعد از من ، اول ایشان علی بن ابیطالب (ع) وبعد از آن حسن بن علی (ع) وبعد از آن حسین بن علی (ع) وبدنبال او محمد بن علی واو در تو رات معروف است به باقر وتو او را دریابی . ای جابر ، چون او را بینی سلام من را به او برسان وبعد از آن یک یک ائمه را نام می برد تا آنکه چون به حجت قائم ( عج ) رسید ؛ فرمود که نام او نام من باشد وکنیه من کنیه او وحجت خدا است وبقیة الله ؛ او در میان مردمان ، حق تعالی مشارق ومغارب را توسط او بگشاید واو از شیعه خود عنایت گردد.

 

ولادت حضرت مهدی (عج ) :

در سال 255 (ه . ق ) ، در سپیده دم روز جمعه ، پانزدهم ماه شعبان در شهر سامراپایتخت عباسیان ، دوازدهمین اختر آسمان  امامت وولایت حضرت حجة بن الحسن المهدی (عج ) در خانه امام حسن عسگری دیده به جهان گشود . نامش ، نام پیامبر - کنیه اش ، کنیه پیامبر - ابوالقاسم - مادرش نرجس ونام پدر بزرگوارش امام حسن عسگری (ع) است . آن یادگار الهی حجت ، قائم ، خلف صالح ، صاحب الزمان وبقیة الله لقب گرفته است و مشهورترین لقبش حضرت مهدی است .

و لادت با سعادتش از دشمنان پنهان مانده ونام ونشانش از بدخواهان در نهان ، زیرا حکومت خون آشام وقت ودستگاه ستمگر خلافت ، سخت در پی او ومشتاق یافتن ونابود ساختنش بود . تمام نیروی خود را در اطراف خانه امام حسن عسگری ( ع) متمرکز کرده ودهها جاسوس به کار گرفته بود ، بر هر جاسوسی ، جاسوسی دیگر گمارده بود تا از ولادت ولی خدا حضرت بقیة الله (عج) آگاه شده ، نو رخدا را خاموش کند ، ولی مشیت خداوند برآن تعلق گرفته بود که حجت خو را از گزند دشکنان حفظ کند .